آسان ترین روش رسوب زدایی دوش حمام چیست؟ چگونه می توان دوش حمام را به راحتی رسوب زدایی کرد؟ رسوب زدایی دوش حمام با وجود مواد معدنی و غیر معدنی زیادی که در آب وجود دارد، مشکل بزرگی برای بسیاری از افراد است.

شما بسته به موقعیت جغرافیایی که دارید، ممکن است میزان املاح آب در منطقه شما با منطقه ای دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد مجبوراند حتی ماهی یکبار رسوب زدایی دوش حمام را انجام دهند. رسوبات دوش مانع فشار آب کافی برای شستشو می شوند. امروز در بایو سلامت قصد داریم تا روش های رسوب زدایی دوش را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با روش های رسوب زدایی دوش حمام و شیرآلات از مهم ترین کارهایی است که بایستی برای تمیزکردن حمام و شیرآلات انجام گیرد. رسوب زدایی باعث می شود تا فشار آب شما زیادتر شود. امروزه زندگی آپارتمان نشینی باعث شده تا در بسیاری از موارد ما با مشکل فشار آب مواجه باشیم. رسوب زدایی از دوش و شیرآلات در بسیاری از موارد می تواند مشکل شما را تا حد زیادی حل بکند. برای رسوب زدایی دوش حمام روش های متنوعی وجود دارد که شما در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

12

رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه
همه ی ما با خاصیت اسیدی و جرم گیری سرکه آشنا هستیم. خبر خوب اینکه شما از سرکه می توانید برای رسوب زدایی شیرآلات و دوش نیز استفاده کنید. سرکه خاصیت ضد عفونی کنندگی هم دارد؛ در نتیجه شما می توانید در محیطی که بستر مناسبی برای رشد انواع باکتری و قارچ است به راحتی از آن استفاده کنید. برای اینکه به وسیله سرکه رسوب زدایی را انجام دهید به وسایل زیر نیاز دارید:

کیسه ی پلاستیکی
کش
فرچه یا مسواک قدیمی
سرکه سفید
نحوه تمیزکردن دوش حمام با سرکه
مقداری سرکه را داخل کیسه پلاستیکی بریزید. حجم سرکه مورد نیاز بسته به سایز دوش شما متفاوت است. مقدار سرکه باید به اندازه ای باشد که دوش شما داخل سرکه کاملا غوطه ور شود.

در مرحله ی بعد از رسوب زدایی، کش را به دور دوش و کیسه پلاستیکی بپیچید و کاملا آن را محکم کنید. دوش شما بایستی حدودا 10 ساعت درون سرکه غوطه ور شود. می توانید از یک صبح تا شب این کار را انجام دهید. درست در زمانی که از حمام استفاده نمی کنید.

در انتها، کیسه پلاستیکی را جدا کرده و سرکه را دور بریزید. دوش حمام خود را با فرچه و یا مسواک قدیمی حسابی تمیز کنید. در آخر با آب ولرم آن را آبکشی کنید.

انجام رسوب زدایی با سرکه روشی کاملا مقرون به صرفه است که علاوه بر اینکه رسوبات دوش را از بین می برد، هم زمان درخشندگی بسیار خوبی نیز ایجاد می کند. شما می توانید برای رسوب زدایی دوش، این روش را هر دو ماه یکبار تکرار کنید. در این روش هم چنین می توانید سر دوش حمام را بدون اینکه آن را باز کنید، به راحتی جرم گیری کنید.

565655

رسوب زدایی دوش حمام با جوش شیرین:
در این روش شما بایستی ابتدا سردوش حمام را از جای خود جدا کنید. قطعا هر یک از سردوش ها روش بازشدن و نصب خودش را دارد. شما به هنگام خریداری سردوش ها می توانید روش بازکردن و نصب آنها را از فروشنده بپرسید. برای رسوب زدایی دوش حمام در این روش به موارد زیر احتیاج دارید:

جوش شیرین
نمک
سرکه
مایع شوینده
نحوه تمیزکردن دوش حمام با جوش شیرین
ابتدا دریک تشت نصف فنجان جوش شیرین به همراه یک قاشق غذاخوری نمک و یک لیوان سرکه سفید بریزید. این مواد را به خوبی داخل 2 لیتر آب حل کنید. سپس سردوش خود را داخل این محلول حداقل به مدت 5 ساعت بگذارید. بعد از این مدت، سردوش را از محلول خارج کرده و با مایع شوینده حسابی شستشو دهید. بعد از اینکه خشک شد، آن را مجددا نصب کنید. شما با این روش می توانید فشار آب قوی را با لذت تجربه کنید. ازاین روش برای تمیزکردن و رسوب زدایی شیرآلات اهرمی خود نیز می توانید استفاده کنید. دقت داشته باشید که این روش نسبت به روش قبلی قوی تر بوده و باعث جرم گیری بیشتر می شود.

در کنار دو روش شناخته شده ای که در این مقاله امروز به شما معرفی کردیم، روش دیگری نیز وجود دارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از جرم گیر شیرآلات بایو سلامت است. این محلول یک محلول کاملا اورگانیک بوده که دارای PH خنثی است. این محصول هیچ گونه آسیبی به شیرآلات شما نمی زند از این رو شما می توانید از آنها برای هرگونه شیرآلات نقره ای، طلایی و … استفاده کنید. جرم گیر شیرآلات بایو سلامت هم چنین دارای خاصیت جلا دهندگی و رسوب زدایی است. شیرآلات طلایی جزو گران ترین شیرآلات هستند که بایستی به خوبی از آنها مراقبت کرد. برای تمیزکردن این نوع از شیرآلات در کنار استفاده از مواد شوینده مرغوب و با کیفیت حتما از دستمال نخی و نرم استفاده نمایید. برخی از دستمال ها می تواند بر روی سطح شیرآلات شما خش بیاندازد.

شما از جرم گیر شیرآلات بایو سلامت می توانید به راحتی برای جرم گیری دوش حمام، انواع شیرآلات در سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه استفاده کنید. این محلول به دلیل اینکه اورگانیک می باشد هیچ گونه مشکل تنفسی و حساسیتی برای شما به وجود نخواهد آورد. خانم های باردار، سالمندان و تمامی افراد به راحتی می توانند از این محصول استفاده نمایند. نام دیگر این محصول بایو بنفش است. این محصول دوستدار محیط زیست است و بعد از استفاده مجددا به طبیعت برمی گردد.