راحت ترین روش تمیز کردن شیشه کابین حمام چیست؟ چگونه می توان کابین شیشه ای حمام را به بهترین نحو تمیز کرد؟ امروزه کابین های شیشه ای حمام بسیار متداول هستند و شیک بودن آنها جلوه خاصی را به حمام می بخشد. این زیبایی نیازمند مراقبت و تمیزکاری بسیار زیاد نیز هست.

محفظه های شیشه ای خیلی زود به خاطر اینکه در معرض آب هستند، رسوب می گیرند و یا لکه می شوند. پاک کردن این لکه ها دغدغه ی بسیاری از افراد است چرا که از هر نوع شوینده ای برای محیط حمام و سرویس های بهداشتی نمی توان استفاده کرد. از شوینده ای در این محیط ها می توان استفاده کرد که فاقد مواد مضر و حساسیت باشند. امروز در بایو سلامت قصد داریم تا نحوه تمیز کردن شیشه کابین حمام را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

5346546

کابین ها و محفظه های شیشه ای حساسیت بسیار بالایی دارند. این محیط ها به دلیل اینکه در معرض مستقیم آب قرار دارند، مواد معدنی به سرعت بر روی آنها رسوب کرده و ایجاد لک می کنند. اگر لکه های سطحی به خوبی برطرف نشوند، روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

برای تمیز کردن شیشه کابین حمام ، شما بایستی از موادی برای تمیزکردن آنها استفاده کنید که هیچ گونه خراشی بر روی سطوح نیاندازد. حفظ شفافیت کابین های حمام از هر چیزی واجب تر است. گاه برخی از مواد شوینده شیشه ها را کدر می کنند و جلوه و زیبایی این کابین ها را از بین می برند.

از طرف دیگر، محیط حمام یک محیط مرطوب بوده که امکان رشد قارچ و کپک در آن وجود دارد. استفاده از مواد شوینده قوی و در عین حال اورگانیک بسیار توصیه می شود. مواد شوینده ممکن است با سطح پوست بدن در صورت شسته نشدن کامل، برخورد کنند و در موارد بسیاری دیده شده است که برخی از شوینده ها عامل ایجاد بیماری های پوستی در قسمت های مختلف بدن بوده اند.

جرم گیری شیشه کابین حمام
برای تمیز کردن شیشه کابین حمام در مواقعی که دارای جرم بسیار زیادی شده است، چه کاری می توان انجام داد؟ کابین های شیشه ای اگر از شیشه و یراق آلات بسیار خوبی برخوردار باشند، در برابر رسوب و زنگ زدگی بسیار مقاوم اند. اما در زمان هایی که مصرف صابون و میزان مواد معدنی آب بالا باشد، شرایط آن طور که می خواهیم پیش نمی رود. ممکن است شما از مواد شوینده ی مختلفی برای تمیزکردن کابین حمام و شیشه ها استفاده کرده باشید اما نتیجه دلخواه به دست نیامده باشد. علت این مسئله را بایستی در نوع شوینده و میزانی که از آن استفاده کرده اید، جویا شوید.

گاه برخی از افراد تصور می کنند که استفاده زیاد از مواد شوینده باعث تمیزتر شدن حمام و سرویس بهداشتی می شود. اما این تصور همیشه درست نیست. چرا که مواد شوینده ای که کف فراوانی دارند، چنانچه به خوبی از روی سطوح پاک نشوند، سطوح مختلف به ویژه شیشه ای را کدر میکنند. آبکشی این شوینده ها با دلیل کف فراوانی که دارند بسیار دشوار است.

546546

روش های از بین بردن لکه آب از روی کابین شیشه ای حمام
همانطور که گفتیم، اگر لکه های آب را از روی کابین شیشه ای حمام پاک نکنیم، با گذشت زمان پاک کردن آنها دشوارتر می شود. برای تمیز کردن شیشه کابین حمام می توانیم از روش های زیر کمک بگیریم:

پاک کردن شیشه حمام با دستمال میکرو فایبر
برای اینکه لکه ها را از روی سطوح شیشه ای حمام پاک کنیم می توانیم از دستمال میکروفایبر استفاده نماییم. برای این کار بایستی سطح شیشه خیس بوده و بعد با دستمال در حالی که شیشه را خشک می کنیم، لکه ها را نیز پاک کنیم. در مواقعی که از حمام خارج می شویم، به دلیل اینکه بخار آب سطح شیشه کابین حمام را خیس کرده است، می توانیم با دستمال لکه ها و رد های صابون را خشک کنیم. اما آیا شما بعد از دوش گرفتن و یا حمام طولانی حوصله ای برای تمیزکردن کابین حمام با دستمال میکروفایبر دارید؟ پاسخ به این سوال قطعا نه خواهد بود.

ساخت اسپری دست ساز خانگی
یکی دیگر از روش های تمیز کردن شیشه کابین حمام ، استفاده از اسپری های دست ساز خانگی است. شما می توانید با ترکیب کردن الکل طبیعی، پراکسید هیدروژن، مایع ظرفشویی و همینطور پودر ظرفشویی اسپری دست ساز درست کنید. نصف فنجان پراکسید هیدروژن را با نصف فنجان الکل طبیعی و یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری پودر ظرفشویی مخلوط کرده و داخل بطری اسپری بریزید. این ترکیب را زیاد تکان ندهید چون ممکن است بیش از حد کف کند. کف کردن زیاد این اسپری می تواند شستشو و آبکشی کابین حمام را برای شما سخت نماید. در میزان استفاده از این ترکیب حسابی دقت کنید.

استفاده از جوش شیرین
یکی دیگر از ترکیب هایی که برای تمیز کردن شیشه کابین حمام استفاده می شود، ترکیب جوش شیرین و آب است. از جوش شیرین برای تمیزکردن قسمت های مختلفی از خانه استفاده می شود چرا که این ماده خاصیت ضد عفونی کنندگی و تمیزکنندگی بسیار خوبی دارد. نصف فنجان جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا جوش شیرین درون آب حل شود. سپس آن را داخل بطری اسپری ریخته و برای پاک کردن شیشه ها از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که غلظت جوش شیرین نبایست زیاد باشد چرا که این ماده خود باعث کدر شدن شیشه می شود.

استفاده از آب و صابون
ترکیب آب و صابون هم می تواند برای تمیز کردن شیشه کابین حمام مفید باشد. صابون خاصیت پاک کنندگی و درخشان کنندگی بسیار خوبی دارد. مقداری صابون مایع را با آب مخلوط کرده و با یک دستمال نرم بر روی شیشه بکشید. سپس آن را آبکشی نموده و خشک کنید.

استفاده از سرکه
حتما شما استفاده از سرکه برای تمیزکردن شیشه های منزل به گوش تان خورده است. هنگامی که می خواهید شیشه های منزلتان را تمیز کنید، می توانید کمی سرکه را با آب و مایع ظرفشویی ترکیب کرده و شیشه ها را با آن تمیز نمایید. کابین های شیشه ای حمام نیز به این روش تمیز و درخشان خواهند شد. اما از آنجایی که سرکه خاصیت اسیدی دارد حتما از دستکش برای این کار استفاده کنید.

545646

امروز در بایو سلامت تلاش کردیم تا ساده ترین روش های تمیز کردن شیشه کابین حمام را به شما آموزش دهیم. در کنار تمامی این روش های خانگی که در بالا برای شما توضیح دادیم، شما می توانید از شوینده همه کاره سبز بایو سلامت برای تمیزکردن شیشه های کابین حمام استفاده کنید. این شوینده کاملا اورگانیک بوده و ضد حساسیت می باشد. با استفاده از این شوینده هیچ گونه نگرانی برای ایجاد بیماری های پوستی نداشته باشید. ساختار آن کاملا دوستدار محیط زیست است و به طبیعت برمیگردد. خانم هایی که باردار هستند و یا اگر در خانه سالمندان حضور دارند، می توانند به راحتی از این محصول استفاده کنند چرا که شوینده سبز همه کاره بدون بو است و هیچ گونه مشکل تنفسی و یا حساسیتی برای شما به وجود نخواهد آورد.

از دیگر مزایای این محصول این است که شما بعد از استفاده از آن نیاز به آبکشی محیط ندارید و هیچ گونه جای لک بر روی سطح باقی نمی ماند. PH خنثی آن باعث می شود که هیچ گونه خوردگی بر روی سطوح ایجاد نشود. شما می توانید از شوینده همه کاره سبز بایو سلامت برای پاک کردن و تمیزکردن انواع سطوح استفاده نمایید زیرا این محصول دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالا است و دارای آنزیم های لیپاز، آمیلاز و پروتئاز می باشد.