جرم گیر قوی شیرآلات چیست؟ چگونه می توان در خانه شیرآلات را برق انداخت؟ شیرآلات در قسمت های مختلف خانه از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام هستند و تمیزکردن آنها بسیار با اهمیت به نظر می رسد چرا که این محیط ها جزو حساس ترین قسمت های خانه است که تمیزی و نظافت آنها اولویت خانم های خانه می باشد. امروز در بایو سلامت قصد داریم تا یک جرم گیر قوی شیرآلات به شما معرفی کنیم تا خیالتان از بابت تمیزکردن شیرآلات منزل حسابی راحت باشد. با ما همراه باشید.

چگونه شیرآلات را تمیز و براق کنیم؟
جرم و رسوب بر روی شیرآلات ظاهر آنها را بسیار زشت و کثیف جلوه می دهد به طوری که هر کس آنها را ببیند، احساس می کند که مدت هاست شیرآلات تمیز نشده اند. از این رو پیدا کردن جرم گیر قوی شیرآلات بسیار ضروری به نظر می رسد. گاهی شیرآلات تمیز و فاقد رسوب هستند اما ظاهر آنها به شدت کدر می باشد. انتخاب شوینده مناسب برای تمیزکردن شیرآلات خانه بسیار مهم است چرا که برخی از شوینده ها می توانند باعث کدر شدن بیشتر شیرآلات و یا حتی ایجاد خراشیدگی و آسیب به رنگ و آبکاری آنها شوند. شیرآلات از آنجایی که امروزه قیمت های بالایی دارند در نتیجه بایستی نسبت به نگهداری از آنها نهایت دقت لحاظ شود. برخی از مواد طبیعی در خانه هستند که شما از آنها می توانید به عنوان جرم گیر قوی شیرآلات استفاده کنید. در ادامه هر یک از این روش ها را به صورت جداگانه معرفی می کنیم.

تمیزکردن شیرآلات با جوش شیرین
جوش شیرین یکی از موادی است که در هر خانه ای پیدا می شود. از جوش شیرین می توانید به عنوان جرم گیر قوی شیرآلات استفاده کنید. ابتدا کمی مایع شوینده را با کمی آب ولرم مخلوط کنید. شیرآلات را به خوبی با این محلول تمیز کنید. سپس بر روی یک مسواک کهنه کمی جوش شیرین بریزید. جوش شیرین را بر روی قسمت هایی که رسوب بسته است بکشید تا به خوبی تمیز شوند. این کار را چندین بار تکرار کنید تا رسوبات و جرم ها کاملا برطرف شوند. برای راحتی بیشتر می توانید ابتدا کمی مسواک را مرطوب کرده و سپس به جوش شیرین آغشته کنید. دقت داشته باشید که مسواک شما نرم باشد در غیر این صورت به رنگ و آبکاری شیرآلات شما آسیب وارد می کند.

تمیزکردن شیرآلات با سرکه:
سرکه نیز یکی دیگر از موادی است که شما می توانید به عنوان یک جرم گیر قوی شیرآلات از آن استفاده کنید. این ماده به دلیل خاصیت اسیدی که دارد در نظافت و شستشوی منزل بسیار کاربرد دارد. با وجود اسیدی بودن این ماده، سرکه آسیبی به آبکاری شیرآلت وارد نمی کند و شما با خیال راحت می توانید برای جرم گیری و تمیزکاری شیرآلات در منزل از آن استفاده کنید. استفاده از سرکه سفید یا قرمز تفاوتی در این زمینه ندارد. برای اینکه از سرکه به عنوان جرم گیر شیرآلات استفاده کنید، ابتدا بایستی یک بطری اسپری را از سرکه پر کرده و بر روی شیرآلات به ویژه قسمت هایی که دارای رسوب هستند، اسپری کنید. ده دقیقه صبر کرده تا رسوبات در سرکه حل شوند. در نهایت سرکه را با یک دستمال خشک و لطیف از روی شیرآلات پاک کنید.

تمیزکردن شیرآلات سفید:
شیرآلات سفید دسته ای از شیرآلات هستند که برای تمیزکردن آنها بایستی از مایع ظرف شویی به عنوان جرج گیر قوی برای این نوع از شیرآلات استفاده کنید. مقداری مایع ظرفشویی را در مقداری آب حل کنید. سپس شیرآلات را با این محلولی که درست کرده اید حسابی تمیز کرده و با یک اسفنج نرم بر روی تمامی قسمت ها بکشید. در نهایت شیرآلات را آبکشی کرده و با یک دستمال لطیف آنها را خشک کنید.

تمیزکردن شیرآلات طلایی:
شیرآلات طلایی جزو گران ترین و لوکس ترین شیرآلات در بازار هستند که نگهداری و مواظبت از آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تمیزکردن آنها نمی توان از هر گونه جرم گیر قوی شیرآلات استفاده کرد. آبکاری شیرآلات طلایی از حساسیت بسیار بالایی برخودار است و نگهداری از رنگ و ظاهر این گونه از شیرآلات در اولویت خانم خانه است. برای اینکه بتوانید شیرآلات طلایی را به بهترین نحو تمیز کنید می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید. ابتدا گرد و غبار را از روی شیرآلات با یک دستمال مرطوب برطرف کنید. سپس سرکه و آب را به اندازه مساوی ترکیب نموده و با اسپری بر روی شیرآلات بپاشید. بعد از 10 دقیقه سرکه را با یک دستمال لطیف و خشک پاک کنید. شیرآلات طلایی از آنجایی که خش را به بهترین شکل نشان می دهند، هرگز از دستمال و یا اسفنج زبر برای تمیزکردن آنها استفاده نکنید.

تمیز کردن شیرآلات استیل:
یکی دیگر از موادی که به عنوان جرم گیر قوی شیرآلات استیل می توانید استفاده کنید، لیمو ترش است. لیمو ترش یکی از مواد طبیعی است که خاصیت تمیزکنندگی فوق العاده ای دارد. یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید. آب آن را گرفته و بر روی شیرآلات استیل به صورت مستقیم اسپری کنید. بعد از 10 دقیقه آب لیموترش را با استفاده از یک دستمال مرطوب کاملا پاک کنید. اگر نیاز بود و لکه ها هم چنان باقی ماندند، این کار را مجددا تکرار کنید. هرگز از آبلیمو به جای لیمو استفاده نکنید زیرا درصد زیادی از آبلیموهای بازاری غیر طبیعی و ناخالص هستند و از جوهر لیمو در ترکیبات آنها استفاده شده است.

نکاتی که بایستی هنگام تمیزکردن شیرآلات در نظر داشته باشید:

هرگز از مواد اسیدی خالص مانند جوهرنمک برای تمیزکردن شیرآلات استفاده نکنید چون خاصیت خورندگی دارند.
هرگز از مواد قلیایی مانند وایتکس برای تمیزکردن شیرآلات استفاده نکنید زیرا خاصیت بازی این مواد به آب کاری شیرآلات صدمه وارد می کند.
از دستمال و اسفنج غیر زبر برای تمیزکردن استفاده کنید تا از هرگونه خش افتادن بر روی آنها جلوگیری شود.
ترکیب لیموترش و جوش شیرین به تمیز و براق شدن بیشتر شیرآلات کمک می کند.
انتخاب جرم گیر قوی شیرآلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که تمیزکردن آنها در خانه از نظر بهداشت و سلامتی بسیار با اهمیت است. امروز روش های سنتی و خانگی تمیزکردن شیرآلات را برای شما توضیح دادیم اما در نظر داریم تا شما را از دست تمامی این روش های سنتی که شاید بارها برای رسیدن به نتیجه مطلوب تکرار شوند، خلاص کنیم. جرم گیر شیرآلات بایو سلامت چاره ی کار شماست. این محلول به دلیل اورگانیک و قوی بودن به شدت می تواند به شما در تمیزکردن شیرآلات منزل کمک نماید. شما به راحتی با اسپری کردن این جرم گیر می توانید شیرآلات را تمیز کرده و برق بیاندازید. یکی دیگر از مزایای این محلول این است که شما می توانید از آن برای انواع شیرآلات از جمله طلایی و استیل بدون هیچ گونه نگرانی استفاده نموده بدون اینکه ترس از خوردگی و یا سیاه شدن و یا حتی خش افتادن آن باشید.